Slabuta.ro - Descoperă slăbuţa din tine! Vino alături de mine pe Slabute.ro!
Semneaza alaturi de mine Prima Petitie Nationala Pentru Dreptul la o Viata Sanatoasa.
Au semnat 37.207 oameni.
Semneaza aici »
Contoarele Sănătaţii. Împreună promovăm stilul de viaţă sănătos în România şi obţinem rezultate. Te invit să te alături nouă. Clic aici.
Numar slabute inregistrate in comunitate membri
comunitate

56.307
Calorii arse calorii
arse

217.323.350
Minute exercitii minute
exerciţii

55.627.126
Kilograme slabite kg slăbite
sănătos

47.082
Apa consumata pahare de
apă

590.352
Calorii alimente info
alimente

22.944

Bucuresti-Tulcea-Sulina, Calatorie spre Paradisul Indepartat

Album Foto, Blog

Este un vis, este un vis care, din pacate, foarte rar devine real, dar in fiecare zi, in ultimii 8 ani, traieste in inima mea. Este SULINA – Paradisul Indepartat.

Prima intalnire s-a intamplat brusc in anul 2004, tocmai terminasem examenele de bacalaureat si mi s-a propus o vacanta in Delta. Delta?! Hmmm, cat de cunoscut imi suna, toata clasa a 12-a am visat cu ochii deschisi la Delta, in timp ce citeam din cartea de geografie, imi imaginam cum lua nastere acest loc – bucatica din rai, cum Dunarea isi crea casuta la gura de varsare in Marea Neagra. Am strigat: Da! Merg in Delta! Dar unde? Am primit un raspuns timid: Sulina, acolo unde se termina Romania…

Acolo unde se termina Romania, acolo unde istoria nu inceteaza sa transpara din fiecare balconas, din fiecare casuta din lemn, din fiecare adiere de vant, acolo unde timpul parca sta in loc, acolo unde simti ca esti liber si fericit…

***

Tratatul de Pace incheiat la 18/30 martie 1856, in urma dezbaterilor Conferintei de la Paris care a pus capat Razboiului Crimeei, prevedea, printre alte probleme, internationalizarea cursului Dunarii prin instituirea unei comisii europene.

CED (Comisia Europeana a Dunarii) a fost, de la infiintare, prototitul consortiilor suprastatale din zilele noastre, avand rolul de constructor al lucrarilor de amenajare a Dunarii la varsare.

Celelalte activitati au urmarit mentinerea ordinii pe Dunare si recuperarea, din taxele percepute, a cheltuielilor avansate de statele semnatare ale Tratatului de la Paris pentru aceste constructii.

Avand doar un rol politienesc pe Dunare, CED nu a fost niciodata implicata militar.

***

Drapelul CED, inainte de anul 1878, a fost arborat la navele care care au apartinut Comisiei ca un pavilion de avertizare pentru a le deosebi de celelalte nave care circulau pe Dunare. Incepand cu anul 1881, Romania a acceptat ca pavilionul sa fie arborat deasupra cladirilor si navelor CED impreuna cu tricolorul romanesc, mai jos de acesta.

***

Prin actul din 29 aprilie 1870 guvernul otoman a acceptat sa declare portul Sulina Porto Franco, statut care a fost ulterior preluat si si acceptat fara conditii de catre guvernul Romaniei dupa 1878.

In perioada in care a fost Porto Franco, Sulina va prezenta o trasatura cu totul particulara.

Din punct de vedere vamal, toate navele indiferent de natura lor erau debarcate, depozitate, manipulate, exploatate fara nici o restrictie si fara sa achite vreo taxa vamala.

Din punct de vedere administrativ, problemele legate de politia fluviala erau rezolvate de CED prin reprezentantul acesteia, capitanul portului Sulina. De asemenea, lucrarile din port (constructii de cheiuri, diguri, adancirea albiei) erau efectuate de serviciul tehnic al CED. Politia si administratia orasului, precum si alte lucrari comerciale si vamale erau rezolvate de autoritatile locale.

***

SIR CHARLES AUGUSTUS HARTLEY

De numele acestui inginer este legata intreaga activitate a Comisiei Europene a Dunarii din a doua jumatate a secolului al XIX-lea. Pentru activitatea sa a fost onorat cu inalte distinctii si medalii internationale. A fost supranumit Parintele Dunarii.